Пракса у возу и Новом Саду

foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija

Пракса у возу и Новом Саду

Иако часове практичне наставе увек имамо на железничкој станици, са нестрпљењем смо ишчекивали путовање возом и праксу на станици у Новом Саду, коју су за наше одељење организовали наставници Милорад Ашћерић и Филип Сајић.

За Нови Сад смо кренули IC (inter City) возом „Авала“ 344 из станице Београд. У питању је најсавременији путнички воз који саобраћа на нашим пругама и који се састоји искључиво од кола мађарске железнице, а већина нас је први пут путовала возом највишег тарифског ранга. Били смо подељени у две групе, свака у по једном возном разреду. Кондуктери су нас повели кроз воз и уз њихову помоћ прегледали смо карте и издавали их путницима који их нису имали. Како је у питању међународни воз који иде до Беча, у возу је било много странаца са којима смо причали на енглеском језику и од којих смо добили похвале за љубазност. Касније су нам кондуктери објаснили рад контролне табле, на којој се контролише осветљење у возу, клима, грејање и вентилација. Обишли смо и вагон ресторан, у којем ради мађарско возопратно особље, а наставник Милорад Ашћерић нам је одржао кратко предавање о превозу путника у вагон ресторану.

Када смо стигли у Нови Сад, најпре смо се упутили на путничку благајну, где смо под надзором благајника вршили електронско издавање карата помоћу апликација ОРКА. Затим смо у делу станице за информисање, путницима на шалтерима и преко телефона давали потребна обавештења. Заслужену паузу смо искористили за разгледање Новог Сада. Обишли смо центар града, Петроварадинску тврђаву и шеталиште, где смо се фотографисали, дружили и одмарали.

Други део нашег „радног дана“ почео је на доплатној благајни, где смо кроз практичан рад научили шта је букирање, како се помоћу рачунара врши резервација седишта, организација групног путовања и резервација целих кола. Нешто касније смо обишли и станичну благајну. Попуњавали смо обрасце К-44 и К29а, што нам је веома користило јер су баш ови обрасци били предвиђени за предстојећи писмени задатак из транспортног рачуноводства.

У Београд смо се вратили ICS (Inter City Srbija) возом 548. У возу смо урадили тест и тако одмах проверили шта смо у току дана научили, а заинтересовани ученици су поново са кондуктерима вршили преглед карата.

Да ли треба напоменути да би овакав облик практичне наставе требало чешће примењивати? У томе смо се сви сложили, јер смо провели један садржајан и занимљив дан, вратили се са новим знањем и лепим утисцима, а за само сат-два рада на путничким благајнама могли смо да у пракси  проверимо стечено теоријско знање из више стручних предмета. Сусрели смо се нашим будућим пословима, а већини мојих другарица и другова се највише свидео директан контакт са путницима у возу и на благајни. Волели бисмо да се оваква путовања организују најмање једном месечно и сигурни смо да би нам тада и оцене из стручних предмета биле много боље.

 

Тамара Маркићевић, одељење 32-1

Датум уноса:05.06.2015

АКТУЕЛНОСТИ

Спортски дан

  У среду, 6. 09. 2023, ученици одељења 4/1, 4/3-1, 4/3-2 и наставнице Наташа Живановић, Горица Миљић и Зорица Митић су реализовали спортско дружење. У...

Детаљи »


Друштвено предузеће и природни капитал: прилика за младе и локалне заједнице

  Од 4. до 14. септембра у итaлијанској регији Абруцо, у граду Борело, одржан је тренинг курс и стручно усавршавање наставника, стручних сарадника, омладинских радника. Србију су п...

Детаљи »


Републичко такмичење из историје

  Републичко  такмичење из историје одржано је 20.05.2023. године у Пожаревачкој гимназији, која је основана  указом  кнеза Михаила 1862. године.

Детаљи »


Превенција трговине људима - радионица

  У петак 22.12.2023. у свечаној сали школе, одржана је радионица у циљу превенције трговине људима. Радионицу су организовале наставница Споменка Миљанић и педаг...

Детаљи »


НОВИ ОБРАЗОВНИ ПРОФИЛИ

Железничка техничка школа ове године обележава 100 година рада и постојања. Настављамо традицију обуке железничких радника дугу преко 130 година. ...

Детаљи »