Пракса у возу и Новом Саду

foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija
foto_galerija

Пракса у возу и Новом Саду

Иако часове практичне наставе увек имамо на железничкој станици, са нестрпљењем смо ишчекивали путовање возом и праксу на станици у Новом Саду, коју су за наше одељење организовали наставници Милорад Ашћерић и Филип Сајић.

За Нови Сад смо кренули IC (inter City) возом „Авала“ 344 из станице Београд. У питању је најсавременији путнички воз који саобраћа на нашим пругама и који се састоји искључиво од кола мађарске железнице, а већина нас је први пут путовала возом највишег тарифског ранга. Били смо подељени у две групе, свака у по једном возном разреду. Кондуктери су нас повели кроз воз и уз њихову помоћ прегледали смо карте и издавали их путницима који их нису имали. Како је у питању међународни воз који иде до Беча, у возу је било много странаца са којима смо причали на енглеском језику и од којих смо добили похвале за љубазност. Касније су нам кондуктери објаснили рад контролне табле, на којој се контролише осветљење у возу, клима, грејање и вентилација. Обишли смо и вагон ресторан, у којем ради мађарско возопратно особље, а наставник Милорад Ашћерић нам је одржао кратко предавање о превозу путника у вагон ресторану.

Када смо стигли у Нови Сад, најпре смо се упутили на путничку благајну, где смо под надзором благајника вршили електронско издавање карата помоћу апликација ОРКА. Затим смо у делу станице за информисање, путницима на шалтерима и преко телефона давали потребна обавештења. Заслужену паузу смо искористили за разгледање Новог Сада. Обишли смо центар града, Петроварадинску тврђаву и шеталиште, где смо се фотографисали, дружили и одмарали.

Други део нашег „радног дана“ почео је на доплатној благајни, где смо кроз практичан рад научили шта је букирање, како се помоћу рачунара врши резервација седишта, организација групног путовања и резервација целих кола. Нешто касније смо обишли и станичну благајну. Попуњавали смо обрасце К-44 и К29а, што нам је веома користило јер су баш ови обрасци били предвиђени за предстојећи писмени задатак из транспортног рачуноводства.

У Београд смо се вратили ICS (Inter City Srbija) возом 548. У возу смо урадили тест и тако одмах проверили шта смо у току дана научили, а заинтересовани ученици су поново са кондуктерима вршили преглед карата.

Да ли треба напоменути да би овакав облик практичне наставе требало чешће примењивати? У томе смо се сви сложили, јер смо провели један садржајан и занимљив дан, вратили се са новим знањем и лепим утисцима, а за само сат-два рада на путничким благајнама могли смо да у пракси  проверимо стечено теоријско знање из више стручних предмета. Сусрели смо се нашим будућим пословима, а већини мојих другарица и другова се највише свидео директан контакт са путницима у возу и на благајни. Волели бисмо да се оваква путовања организују најмање једном месечно и сигурни смо да би нам тада и оцене из стручних предмета биле много боље.

 

Тамара Маркићевић, одељење 32-1

Датум уноса:05.06.2015

АКТУЕЛНОСТИ

Друго место на градском такмичењу

  У оштрој конкуренцији од 17 екипа београдских средњих школа, фудбалски тим Железничке техничке школе освојио је друго место на Градском такмичењу у фуцалу. Такмичење је одржано н...

Детаљи »


Општински крос поводом Марковдана

Ученици наше школе Растко Митровић 4/3 и Дарко Бандовић 1/3-2 освојили су друго и треће место на Кросу Општине Палилула, који је одржан 09.05.2022. поводом Марковдана, славе Општине Палилу...

Детаљи »


Успех наших историчара

Републичко такмичење из историје одржано је у Шабачкој гимназији 23. маја 2021. године. Ученици Железничке техничке школе Алекса Станковић и Дарко Говедник уз помоћ наставника историје Рај...

Детаљи »


Историја на терену

Наставник историје Рајка Голубовић организовала је за ученике одељења 2-1-2  и 2-1-1 часове  историје на терену. На једном од часова била је присутна и стручни сарадник - психолог Марија Р...

Детаљи »


Да ли да одем или да останем?

У оквиру пројекта СТЕЈнет (STAYnet) који се у Србији развија у сарадњи Гете института, Немачко-српске привредне коморе и другим партнерима, за ученике средњих школа реализован је позоришно...

Детаљи »